Kako se nositi sa toksičnim šefom?
Kako se nositi sa toksičnim šefom? Pitanje sa kojim se susreću mnogi zaposleni.
Odnos prema novcu svima je važan prilikom zaposlenja. Međutim, on ne mora biti presudan. Istraživanja pokazuju da ključnu ulogu igra radno okruženje. Odnosno, osećaj pripadnosti, timskog duha i dobra komunikacija sa kolegama i nadređenima je važna za vaše mentalno zdravlje.
Kako više od trećine dana provodimo na poslu, konflikti u radnom okruženju su neminovnost. Ipak, njihovo konstruktivno rešavanje i prihvatanje greške ne narušavaju atmosferu u kancelariji, već su pokretač produktivnosti.
Nažalost, to nije uvek slučaj. Mnogi ljudi umesto dobrih odnosa i zdravih konflikata nailaze na toksične šefove. S obzirom da njih ne možete izbeći, kao loše prijatelje, dugo željeno radno mesto izaziva anksioznost, strah i emocionalni pritisak.
Svakako, promena posla je rešenje. Međutim, da li je to najbolja opcija? Da li trebate da dopustite da vam nadređeni “diktira” životne ciljeve?
Kako se nositi sa toksičnim šefom otkriva vam psihološko savetovalište Sana.
Kako se nositi sa toksičnim šefom? Naučite da prepoznate loš period
Da biste shvatili kako se nositi sa toksičnim šefom morate, najpre, da se potrudite da razumete zašto je on takav. Obično se loši nadređeni dele u 3 grupe:
- tirani, gnevni i agresivni ljudi koji često ispoljavaju bes,
- kontrol-frikovi, koji su, zapravo, neverovatni perfekcionisti željni da sve stvari drže u svojim rukama,
- neodlučni šefovi koji nastoje da uticajem na vas sakriju ovu svoju manu.
Tek kada shvatite kakav je vaš šef, zaista, moći ćete i da prepoznate kada nailazi “bura” na poslu. Samim tim, znaćete kako da se postavite pred njegovom “žutom minutom”.
Nikako nemojte da pokušavate da promenite ponašanje svog šefa. Niti započinjite komunikaciju davanjem saveta, jer to ima sasvim suprotni efekat, pa se loš odnos može produbiti.
Sačuvajte sopstveni integritet
Rečenice tipa: “Trebalo bi da budeš srećan što imaš ovaj posao” ili “Ništa ne umeš da uradiš kako treba” ne samo da pogađaju, već mogu da demotivišu. Ako se tome doda i nepoštovanje granica između posla i ličnog života, problem sa dobijanjem godišnjeg odmora ili, pak, odlazak na bolovanje, reč je o toksičnom šefu.
Ipak, imajte u vidu da niste vi uvek okidač za ovakvo ponašanje, pa ne treba da ga doživljavate lično. Iako je to lakše reći nego učiniti, morate naučiti da cenite sebe. Ako dozvolite da grubi komentari deluju, narušiće vaše samopouzdanje i dodatno uticati na emocinalno stanje.
Zato, budite svesni svojih kvaliteta i konstantno radite na sebi i svom znanju. Pa vam nijedna opaska i prigovor šefa neće pokvariti karijeru.
Fokusirajte se na posao
Ukoliko niste sigurni kako se nositi sa toksičnim šefom najbolje je da se fokusirate na posao. Loši nadređeni češće obraćaju pažnju na vaše ponašanje, vibracije koje šaljete, nego na postignute rezultate. Pa što više emocionalne snage dajete svom toksičnom šefu, više će se vaš šef usredsrediti na vas kao na metu.
Umesto toga posvetite svu pažnju radnim zadacima i obavezno vodite računa da svaki dogovor sa šefom imate u pisanoj formi.
Ako je pristisak na poslu prevelik da se sa njim sami izborite, mogu vam pomoći saveti psihologa Mr Ane Gligorić.
Povezani Postovi
Histrionični poremećaj ličnosti
Histrionični poremećaj ličnosti predstavlja mentalni poremećaj koji podrazumeva...
Saveti za uspeh na razgovoru za posao
Uspeh na razgovoru za posao ima ključnu ulogu da li će vas poslodavac angažovati...
Kako prepoznati narcisoidno zlostavljanje?
Narcisoidno zlostavljanje, nažalost, nije retka pojava u modernom dobu. Naročito...
Stres kod žena – Zašto se javlja i koji su simptomi?
Stres kod žena je česta pojava. Kao odgovor tela na svakodnevne događaje,...